מי אנחנו

מי אנחנו

'מעצ - החברה הלאומית לדרכים' מחליפה את שמה ל'נתיבי ישראל - החברה הלאומית לתשתיות תחבורה'. החברה תוביל את תכנית "נתיבי ישראל" לקירוב הפריפריה למרכז על ידי רישות הארץ בכבישים ממוחלפים ומסילות רכבת בצפון ובדרום.

בשנת 2010 החליטה הממשלה כי החברה תוביל את תכנית "נתיבי ישראל" לקירוב הפריפריה למרכז על ידי רישות הארץ בכבישים ממוחלפים ומסילות רכבת בצפון ובדרום. עם החלטה זו קיבלה החברה לראשונה את האחריות גם על הקמת מסילות ותחנות רכבת ובהמשך חשמול של מסילות ונתיבי תחבורה ציבורית.

התפתחות החברה כזרוע הביצוע העיקרית של ממשלת ישראל בהקמת תשתיות תחבורה דורש גם את עדכון שם החברה והתאמתו לתחומי הפעילות החדשים. המשימות ותחומי ההתמחות החדשים של החברה שינו את פניה. זו כבר אינה "חברה לדרכים". כל אלה חידדו את הצורך במיתוג שונה, מציאת שם ולוגו שיתאימו גם לפעילות החדשה והעתידית שלנו להקמת כל סוגי הנתיבים לתחבורה בישראל - "נתיבי ישראל".

השם החדש, נתיבי ישראל, שומר על אחידות טקסטואלית של רוב החברות הממשלתיות – רכבת ישראל, חוצה ישראל, נמלי ישראל ועוד.
חברת "נתיבי ישראל- החברה הלאומית לתשתיות תחבורה" חרטה על דגלה את החזון להוביל בכל דרך. החברה מחברת בין קצות הארץ על ידי פריסת רשת תחבורה מהירה ויעילה ומתוך ראיה תחבורתית וחברתית שאין עוד מקום שהוא רחוק מדי.

תפיסת ההפעלה של החברה החדשה מתבססת על צמצום כח האדם הארגוני ושימוש נרחב במיקור חוץ. שינוי זה אפשר את הרחבת סמכויותיה של החברה החדשה, הטלת משימות לאומיות נוספות, כמו הקמת מסילות רכבת וביצוע תוכניות עבודה רב שנתיות, המאופיינות בפרויקטי ענק, בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים.

החברה עוסקת באחזקת ופיתוח רשת הכבישים הבינעירונית בישראל ופיתוח מסילות רכבת. החברה היא מנוע צמיחה מרכזי של הכלכלה הישראלית, בהיותה הגורם בעל ההשפעה החזקה ביותר על איכות ובטיחות הדרכים ועל הפיתוח הסביבתי. החברה מטפלת באופן שוטף, מפקחת ומנהלת את התנועה בכ-6,000 ק"מ של כבישים, 1,200 גשרים ומנהרות ועשרות אלפי תמרורים, שלטים ונקודות מאור. השווי הכלכלי של תשתיות התחבורה שבאחריות החברה מוערך בכ-70 מיליארד ש"ח.

בפעילויותיה מיישמת החברה פתרונות חדשניים, מהמתקדמים בעולם, במגוון תחומים: תכנון, חוזים, מכרזים, טכנולוגיה, הנדסה, בקרה והבטחת איכות ועוד. החברה מהווה חוד החנית בתחום המחקר והפיתוח, הסטנדרטיזציה ומפרטי העבודה ועובדת בשילוב ידיים עם מכוני מחקר מובילים בארץ ובעולם.

דגשים מרכזיים

  •  התווית אסטרטגיית התחבורה של מדינת ישראל בהתאם למדיניות משרד התחבורה
  •  הגברת הבטיחות בכבישים וטיפול במוקדי סיכון כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים
  •  חיבור הפריפריה למרכז ושיפור הנגישות למוקדי תעסוקה
  •  אחזקת כבישים על פי סטנדרטים בינלאומיים
  •  שילוב המגזר הפרטי במימון בתכנון ובביצוע פרויקטים
  •  שמירה על ערכי הנוף והסביבה והשתלבות בקהילה
  •  עמידה ביעדים מוגדרים של זמן, עלות ואיכות

חזון החברה

להוביל בכל דרך.